pszichopedagógus, alapozó terapeuta, gyermekjóga oktató, a Tudorka Műhely vezetője
Földes Fanni
2013-ban végeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán, pszichopedagógia
szakon. Amióta gyerekekkel foglalkozom, csoportos mozgás- és képességfejlesztő
foglalkozásokat tartok óvodás és kisiskolás korú gyerekeknek Budapesten. A gyerekekkel
mindig könnyen megtaláltam a közös hangot, szeretek velük együtt lenni, fejlődni, dolgozni.
Fontosnak tartom, hogy óráimon minden gyermek egyéni odafigyelésben részesüljön, egyedi
személyiségük kibontakozását tartom egészséges önbecsülésük erősítése mellett a
legfontosabbnak. Foglalkozásaimat a felszabadult, jó hangulat jellemzi, a humor és a jókedv
ugyanúgy része az óráimnak, ahogy a mindennapjaimnak is. Kisfiam, Barni és kislányom,
Róza születése óta édesanyaként is végigkísérhetem a gyermeki lélek csodálatos, ám néha
nehézségekkel járó fejlődésének útját. Pedagógusként igyekszem a szülőként megszerzett
tapasztalatokat és tudást minden napi munkámba beilleszteni, beépíteni.
Jelenleg fejlesztőpedagógusként dolgozom egy budapesti óvodában. Mindig is gyerekekkel szerettem volna foglalkozni, már az óvodában is a kisebbeket terelgettem. Úgy gondolom a hivatásom sajátossága a folyamatos önképzés, hiszen így tudok a gyerekeknek egyre többet adni. A tevékenységeim alatt pozitív visszajelzésekre épülő, szeretetteljes, elfogadó légkör kialakítására törekszem, ahol a gyerekek bátran mernek önmaguk lenni. Számomra nagyon fontos, hogy önálló próbálkozásaiknak elegendő időt és teret biztosítsak. Így érezhetik meg a „képes vagyok rá”- érzését, mely által énképük alakulhat, fejlődhet. Természetesen ezzel együtt jár a hibázás lehetősége is, de olyan harmonikus légkör biztosítására törekszem, ahol a gyerekek tudják, hogy hibázni szabad, és mindenkinek lehetősége van a javításra. A célom az, hogy a gyerekek az óráimon jól érezzék magukat a bőrükben, és ez a jóleső érzés ez lesz az, amiért újra szeretnének jönni. A nagy titok abban rejlik, hogy a gyerekek csak abban fejlődnek igazán, amit szeretnek.
Pszichológus
Barna Kisanna
Barna Kisanna vagyok, pszichológus, Kapcsolódó Nevelés oktató, két kisfiú édesanyja.
Pszichológus diplomámat 2017-ben szereztem az ELTE-n Fejlődés- és Klinikai Gyermekpszichológia szakirányon. A diplomaszerzést követően pedagógiai szakszolgálatnál dolgoztam, ahol nevelési tanácsadást és szakértői vizsgálatokat végeztem.
Két kisfiam születése alapjaiban változtatta meg a szakmai identitásomat is: saját szülőségemen keresztül ismerkedtem meg a Kapcsolódó Nevelés módszerével (kapcsolodoneveles.hu), aminek 2022-ben oktatója lettem. Ez egy traumatudatos, érzelem- és szülő-gyerek kapcsolat fókuszú pozitív gyereknevelési irányzat, ami öt egyszerű és praktikus eszközzel nyújt megoldást a gyereknevelés mindennapos kihívásaira. Az utóbbi években ezzel az új szemléletmóddal és eszköztárral felszerelkezve támogatok szülőket a (kis)gyerekes lét örömteli, ám sokszor kihívásokkal teli útján. Hiszem, hogy minden szülő a saját családjának a legjobb szakértője, és hogy megfelelő érzelmi támogatással, biztonságos (elfogadó és ítélkezésmentes) közegben, egy másik ember teljes és odaadó figyelmével kísérve képes válaszokat találni a kérdéseire, döntést hozni egy-egy nehéz helyzetben, és a számára legjobb megoldásokat megtalálni.
Tanulmányaimat 2007 júniusában fejeztem be a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Karon, ahol gyógypedagógus diplomát szereztem. 2007 szeptemberétől a XII. kerületi Logopédiai Szakszolgálatnál helyezkedtem el. A kerület több intézményében is dolgoztam, óvodában és iskolában egyaránt.
Mindig van hová fejlődni, ezért is fontosnak tartom az új ismeretek szerzését. 2010-ben diplomáztam ELTE-Pedagógiai és Pszichológiai kar Neveléstudományi mesterképzés szakán majd 2013-ban szakvizsgáztam, valamint több tanfolyamot, többek közt a GMP tanfolyamot is elvégeztem.
A gyerekek ellátása során figyelembe veszem a személyiségüket, egyéni képességeiket és a tünetek változatosságát. igyekszem a foglalkozásaimat színesíteni, kreatív eszközökkel gazdagítani. Célom, hogy a gyermekek fejlesztése jó hangulatban, nyugodt légkörben teljen.
logopédus, pszichopedagógus
Fodor Henriett
Első diplomámat 2016-ban az ELTE Bölcsészettudományi Kar magyar szakán szereztem meg, ahol a nyelvészet és kommunikáció vált számomra a legkedvesebb területekké. A képzést követően további gyakorlati tudással szerettem volna bővíteni addigi ismereteimet, így tanulmányaimat az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán folytattam logopédia és pszichopedagógia szakirányon. Jelenleg a XII. kerületi Pedagógiai Szakszolgálatnál dolgozom korai fejlesztő gyógypedagógusként. A beszéd és kommunikáció elementáris módon határozza meg társas kapcsolatainkat, személyiségünket, ezért logopédusként nagyon fontosnak tartom, hogy a beszéddel való foglalkozás játékosan, változatosan, a gyermek egyéniségére szabottan, érzelmileg biztonságos légkörben történjen. Hatalmas sikerélmény, amikor a gyermek a terápia során lépésről lépésre fejlődik és a korábban nem beszélő gyermek kezdeményezővé, beszédessé válik. Ugyanúgy, mint amikor egy artikulációs vagy nyelvi zavart mutató gyermek beszéde tisztul, szókincse bővül vagy amikor egy olvasást, írást érintő problémában fejlődést tapasztalok.
mozgásfejlesztő
Harmat Kiss Kata
Harmat Kiss Kata vagyok, 47 éves négygyermekes boldog édesanya,
színésznő, a Gyermekeink Mozgásáért Egyesület tagja, mozgásfejlesztő
gyermek- és babajóga oktató, művelődésszervező, sportrekreációs
szakember, Intuyiching tanácsadó. A Teátrum Színiakadémián tanultam a
színészmesterséget, aztán a Madách Színházban és a Nevesincs Színházban
főleg gyermekelőadásokban játszottam az első kislányom érkezéséig.
Gyermekkorom óta lételemem a mozgás, a játék, valamint a művészet és
kreativitás is nagy szerepet játszik a mindennapjaimban. 16 éve tartok
gyerekfoglalkozásokat. Úgy gondolom és tapasztalom, hogy a tudatos
testmozgás a gyermek érzelmi adottságaival, fizikai képességeivel
harmóniában segít onnan elindulni, ahol éppen ő tart. Ez örömteli munka és
egyben elhivatottság részemről, mindennek tudatában szeretek foglalkozni a
kisgyermekek mozgásfejlesztésével. Szeretek élni, énekelni, játszani, nevetni,
jelen lenni. Boldoggá tesz, ha ezt megoszthatom másokkal, és az igazi csoda,
amikor a gyermekek szemében, mosolyában visszatükröződni láthatom az
életörömöt. Szeretetteljes kihívás számomra átadni nekik az együtt
mozgással, játékkal, mókával a jelenlét művészetét.
logopédus
Molnár Zsófia
Egyetemi diplomámat Kaposváron szereztem, 2019-ben. Mivel szeretem a hivatásom és célom, hogy a legjobbat nyújtsam a gyerekeknek, számos konferencián és továbbképzésen vettem részt. Törekszem az ismereteim naprakészen tartására és önmagam fejlesztésére, ezért főállásom mellett jelenleg az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karának gyógypedagógiai szakvizsga képzését végzem. A XII.kerületi Szakszolgálat logopédusaként dolgozom, így egyaránt van tapasztalatom óvodás és iskolás korosztályú gyerekek logopédiai-gyógypedagógiai diagnosztikájában és terápiás ellátásában. A munkám során lehetőségem nyílt sajátos nevelési igényű tanulók számára felzárkóztató foglalkozásokat tartani, így gyakorlati tapasztalatom lett az írást, olvasást érintő készségek komplexebb fejlesztése terén. A logopédia olyan, mint egy három lábú szék (gyerek-szülő-terapeuta), melyet a bizalom tart össze. Mivel közös a cél, ezért fontos, hogy mindegyik láb meglegyen. A foglalkozásokat minden esetben a gyerekek képességeihez és aktuális problémakörükhöz mérten szervezem. Az alkalmazott fejlesztőeszközöket a gyerekek erősségére fókuszálva állítom össze. Mottóm: mindenkiben ott van az érték, a mi feladatunk az, hogy ezt meglássuk.
foglalkozásvezető
Kocsis-Horváth Anna
Kocsis-Horváth Anna vagyok, 2017-ben végeztem el az ELTE PPK MA- neveléstudomány mesterszakát koragyerekkor (2-12 év) szakirányon, és azóta ilyen korú gyermekekkel foglalkozom. Munkámra hivatásomként tekintek, amit örömmel és szeretettel végzek. Életemben központi szerepet tölt be a kreatív szemlélet, a gyermekek fejlesztése és élmények biztosítása számukra, programok szervezése, a kézműves alkotás. A gyerekek szeretete tanulmányaimtól az összes munkámon át átszőtte az életem. Célom, hogy oldott légkört teremtve a gyerekek önbizalmát fejlesszem, önkifejezésüket támogassam és kreativitásukat kibontakoztassam a bölcsisektől egészen a 12 évesekig. A Tudorka Műhelyben a mesés maszatoláson a mesevilágba bábozással elkalandozva, a finommotorika fejlesztése mellett az új megtapasztalásokra fektetem a hangsúlyt. A születésnapokon célom, hogy a gyerekek átéljék a közös játékok és a csapatjátékok izgalmát, az alkotás örömét és, hogy a jókedv és jó hangulat biztosítva legyen az ünnepelt és barátai részére.
gyógytornász, DSZIT terapeuta
Alkony Hajnalka
Gyógytornász, DSZIT terapeuta, három gyermek édesanyja vagyok.
2009-ben szereztem gyógytornász diplomát a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karán, majd 2011-ben a Miskolci Egyetem gyermekrehabilitációs szakgyógytornász szakirányú továbbképzésén diplomáztam. Itthon, és Franciaországban is lehetőségem adódott remek szakmai közösségekben fejlődni, formálódni. Szeretek tanulni, igényem van arra, hogy szakmailag minél szélesebb ismeretekkel rendelkezzem, ezért számos továbbképzésen vettem már részt. Ezek közül a számomra két legkevesebbet emelném ki: az egyik a DSZIT (Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápia) tanfolyam, melynek szemléletével és módszertanával igazán azonosulni tudok, a másik szívügyem a "JóLenni etetési és evészavarok komplex korai terápiája" képzés, amely alapul szolgál a csoportos foglalkozásainkba ágyazott szenzoros eredetű táplálási nehézségek terápiájához. Törekszem arra, hogy a hozzám járó családokat saját igényeiknek megfelelően tudjam támogatni, hiszen eredményeket csak együtt, szorosan együttműködve tudunk elérni. A rám bízott gyermekeket egyéniségükhöz igazodva, rájuk hangolódva kísérem egyéni utaik bejárásában, hogy az önfeledt, mozgásos játéktevékenységen keresztül le tudják győzni kihívásaikat, és pozitív élményekkel gazdagodjanak.